Конспекти уроків для 1 класу

Конспект уроку з природознавства у 1 класі
Тема. Хто такі птахи?  
Мета. Формувати уявлення учнів про птахів, їх будову та значення для природи  і життя людей; ознайомити із різноманітністю птахів у природі, встановити, які пристосування допомогли їм підкорити різні природні середовища; розвивати увагу та спостережливість учнів у процесі вивчення будови та життя птахів; виховувати бережливе ставлення до птахів у природі.                                                                                                                
Обладнання: телевізор, презентація , картки із зображенням комах, риб, птахів; пір’їни, склянка з водою; конверти  із пазлами, загадки про птахів, підручник (І. Грущинська. Природознавство: Підруч. для 1 кл.- К.: Освіта, 2012)
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення:  урок - мандрівка.
                                                       Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Продзвенів і стих дзвінок.
Починається урок.
Всі за парти, діти, всілись
І на мене подивились.
- Діти, на який урок запросив нас дзвінок? (На урок природознавства)
II. Хвилинка спостережень.
- Давайте заповнимо наш календар спостережень. Що відбувається зараз у природі?
III. Актуалізація опорних знань.
- Сьогодні  на уроці ми продовжимо мандрувати дивовижним світом живої природи.
- Що належить до живої природи?( Людина, рослини, тварини.)
- Доведіть, що тварини  належать до живої природи? (Вони народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають.)
- А які групи тварин ви вже знаєте? (Комахи, риби.)
Дидактична гра « Об’єднай у групи».
- Об’єднайте зображених тварин у групи,  які  ви вивчали на попередніх уроках?( На дошці: окунь, коник-стрибунець, щука, сонечко, сом, сойка, джмільЮ синичка, сорока)
IV.Використання індивідуального досвіду учнів.  
- Як називається ця пташка? Де ви з нею зустрічалися? (На шкільному подвір’ї. На початку зими сойки прилітали поласувати горобиною і ми за ними спостерігали.)
 - А ще Сойку називають садівницею. Восени вона заховує у лісах жолуді, але  потім забуває про них. А навесні із жолудів виростають молоді дубки.
- Сьогодні Сойка буде гостею на нашому уроці. Вона принесла для вас багато цікавого.
V. Мотивація навчальної діяльності.
1. Загадки від сойки. 
На моє віконечко
Прилетить, мов сонечко,
Мила пташка жовтогруда,
Запищить – і день розбудить!
Як горобчик невеличка.
Хто це, діточки?...(Синичка)
У долині цілий день
Він співа дзвінких пісень.
Як верба і як калина,
Птах цей – символ України.
Тішить піснею людей
Гарна пташка - … (Соловей)
Як можна назвати цих тварин одним словом?
 VI. Повідомлення теми  і мети уроку.                                                                     - То з якою групою тварин ми будемо сьогодні знайомитися? 
( « Птахи»)                            
 - Отже , тема нашого уроку - Хто такі птахи
Технологія  «Мікрофон»
- Що б ви хотіли дізнатися про птахів?
- Де живуть птахи?
- Чим вони живляться?
- Чому у нас зараз так мало пташок?
- Чим птахи відрізняються від інших тварин?
- Яку користь приносять птахи?
Вчитель. У вас виникло дуже багато запитань. Якщо ви будете уважними,  активними, старанними, то знайдете на них відповіді. А Сойка нам у цьому допоможе.
VII. Сприймання  і  усвідомлення  учнями  нового матеріалу.
1. Ознайомлення з будовою тіла птахів. Відео «Хто такі птахи?» 
Вчитель. Сойка  розповіла, що всі її родичі-птахи дуже різні. Серед них є велетенські страуси. Є й крихітки, розміром з метелика, як колібрі. А в Україні найменшою пташкою є золотомушка . Більшість птахів чудово літає. А є й такі, що вміють лише  бігати, як страус, або тільки плавати, як пінгвін. Однак усі вони  належать до птахів, бо мають спільні ознаки.
2.Первинне закріплення нового матеріалу (за таблицею «Будова тіла пташки»)
- Розгляньте цих птахів. Що у них є спільного? (Їх тіло покрите пір’ям.)
 - Для чого пташкам пір’я?(Воно захищає їх від холоду, спеки та різних  ушкоджень.)                                                                                                                         - Те, що тіло птахів вкрите пір’ям - це головна ознака, за якою птахи відрізняються від інших тварин. Їх ще називають пернатими.                                                                                                         
- Що ви ще бачите у птахів? (Крила і хвіст.)
Вчитель. Замість передніх кінцівок у птахів - крила. На крилах  і хвості у них є довгі пір’їни. Завдяки їм птах може літати.
- Чи можна назвати всіх тварин, які вміють літати птахами? (Ні, бо можуть літати комахи і кажани.)
 - Чим ще цікаві птахи?(У них є дзьоб.)                                                                      - Як ви думаєте, для чого потрібний птахам дзьоб? (Захоплювати і подрібнювати їжу, чистити пір’я, будувати  гнізда, годувати пташенят, подавати сигнали.)  
3. Робота в зошиті с. 42
  № 1 – самостійно; № 2 – з коментуванням; № 3 – скласти за малюнками колективну розповідь на тему «Як птахи доглядають за своїми дітьми?»
  Технологія «Незакінчене речення»                  
   -Отож, продовжіть речення.
    Птахи – це тварини, тіло яких …(укрите пір'ям.)
2.Пристосування птахів до різних природних середовищ.
1. Відео «Цікаві факим про тварин»
2.Робота за підручником.(«Лісові та водоплавні птахи»)
Вчитель. А ще у лісі живуть зозуля, синиця, сорока,сова, соловей, іволга. Лісові пташки-невеликі за розміром. Вони швидко літають між  деревами. Своїм різнобарвним пір’ям  добре маскуються у лісі. Живляться вони переважно комахами та їх личинками. Цим і приносять користь деревам. А ще насінням і ягодами.
-Далі Сойка запрошує нас  на водойми.
  Вчитель. На водоймах можна побачити диких гусей, качок, лебедів, чайок.  Цікавим є те, що у цих птахів пальці ніг з’єднані широкими плавальними перетинками. Це допомагає їм добре плавати і триматися на воді. Живляться ці птахи водяними рослинами та комахами, дрібною рибою та жабами.                                                                                                                   
Ось і закінчилася наша мандрівка .                                                                      
- А щоб закріпити свої знання,  пограємо гру «Четвертий зайвий».
VIII. Осмислення і застосування набутих знань.
1. Робота з підручником. Гра «Четвертий зайвий».
-  Розгляньте малюнки на нижній частині сторінки 81.                                                                                                                                           - Назвіть  птахів зображених  на першому малюнку? (Качка, чайка, зозуля,   журавель.)  Хто тут зайвий? Чому?
- Де живуть ці птахи? (На водоймах, а зозуля у лісі, зозуля - зайва.)
- Назвіть птахів на другому малюнку?(Дятел, сова, лебідь, зимородок.)
- Де вони живуть? (У лісі, а лебідь на водоймі, лебідь - зайвий.)
2. «Ми –дослідники». Проведення досліду.
- Чи спостерігали ви, як лебеді, гуси і качки, виходячи з водойми, тріпочуть крильми. З них спадають краплини води. І птахи потім залишаються сухими. Хіба  їх пір’я не намокає у воді? Давайте переконаємося у цьому, проведемо дослід. Пограємось у юних дослідників.
- Візьміть у руки гусячу пір'їну. Яка вона на вагу? (Легка.)
- Опустіть  гусячу пір’їну у склянку з водою. Торкніться пера. Чи стало перо мокрим?  (Ні.)                                                                                                                    - А тепер опустіть у воду курячу пір’їну. Що ви помітили? (Куряча пір’їна стала мокрою.)                                                                                                       
Вчитель. Лебеді, гуси, качки, коли чистять дзьобом своє пір’я, то одночасно змащують його жиром. Тому пір’я цих птахів не намокає під час плавання. У курки такого жиру немає, тому її пір’я у воді намокає.)
3. Хвилинка відпочинку.
- А зараз Сойка  запрошує вас на таночок. (Музична фізкультхвилинка «Веселіпінгвінчики»)
4. Спостереження за перелітними і зимуючими птахами.                                 - Діти, ви помітили, що зараз у нас є дуже мало пташок. Багато з них полетіли   у теплі краї.
- Як ви думаєте, чому вони полетіли в теплі краї? (Поховалися комахи,замерзли ставки, річки, стало неможливо знайти їжу.)
 - Визначте, а яких  пташок, зображених на дошці, можна побачити взимку?         (1 ряд - визначає  лісових птахів, 2 ряд - птахів боліт, а 3 ряд- птахів водойм.)                                                                                                                                - Поміркуйте, чи можуть птахи водойм зимувати у наших краях?( Ні, бо водойми замерзли, зникла їжа, тому вони полетіли у теплі краї .)
- Чи бачили ви взимку лелеку, журавля і чаплю?(Ні.)
- Назвіть лісових птахів, що зимують у нас.(Дятел,синичка, сорока, сойка, горобець, сова.)  Це зимуючі птахи.
- Чому вони залишилися у нас зимувати? ( Бо можуть знайти собі взимку їжу.)
Вчитель. А ще до нас з північних лісів прилітають снігурі, шишкарі і омелюхи.   Тут вони собі знаходять ягоди шипшини, горобини і калини.                                                                                                                            
- Чи помітили ви, що влітку багато синичок можна побачити в лісі, а взимку вони прилітають в міста і села. Поміркуйте, чому? (Взимку ці птахи з лісів переселяються ближче до людей, чекаючи від них допомоги в холодну й голодну пору.)
 Вчитель.  Всіх  пташок взимку  потрібно  підгодовувати. А як ви це робите? 
   Вчитель. Якщо ви  підгодуєте пташок  взимку, то вони будуть знищувати шкідливих комах  улітку. Цим принесуть велику користь людям і природі.
IX. Закріплення вивченого матеріалу.

1.     Практична діяльність. Робота в групах. Гра «Впізнай пташку».    Складання птаха з пазлів.
- Ще одне завдання від Сойки. Їй цікаво, чи все ви зрозуміли про пташок. Спробуйте попрацювати в групах. У вас на партах є конверти. Візьміть їх в руки. У конвертах є пазли. Висипте їх на парту і складіть птаха. Розкажіть про нього в такому порядку:
- Назвіть птаха. Де він живе? Чим живиться? Перелітний чи зимуючий?
2. Хвилинка роздумів.
- Отже, птахи приносять користь. То за що ми можемо подякувати їм?
Учні. Я кажу птахам спасибі за те, що…
 а ) вони поїдають шкідливих комах;
б ) розносять насіння рослин на великі відстані, де з нього виростають нові    рослини;
в ) їх пір’я переливається всіма кольорами веселки, тому вони несуть радість людям;
г ) без пташиного співу і щебету природа була б сумною і непривітною.
3. Охорона птахів.
Вчитель. Але щороку  птахів стає все менше. Через вирубування лісів , забруднення водойм вони зникають . Тому, птахи потребують охорони. Деякі з них занесені до Червоної книги.  
 Лелека чорний, журавель сірий, дрохва, орел-беркут, пугач.  Цих птахів  залишилося дуже мало.
- Що ви можете зробити, щоб зберегти пташок? 
4. Гра «Нагодуй пташок»
 Вчитель. Скоро настане весна, ви підете у ліс чи парк на прогулянку, але я впевнена, що ви не заподієте шкоди пташкам.

X. Підсумок уроку.  
   Рефлексія. Зворотний зв'язок «Наші очікування»    
- Про кого ми говорили сьогодні на уроці?                                                                                                                                                                                                                                                                            - Пригадайте, про що ви хотіли дізнатися на уроці, і чи дізналися про це?             - Що вам  сподобалося на уроці?                                                                                  - Про яку пташку ви розкажете  вдома?                                                                            - Яку пташку ви б хотіли  намалювати?  
- Які казки про птахів ви знаєте?

- Дякую вам за роботу. За те, що ви так гарно працювали на уроці, справилися зі всіма завданнями,  дізналися багато нового про птахів.  Сойка зараховує вас до юних орнітологів, маленьких вчених, які вивчають життя птахів. 

Урок малювання "Основні та похідні кольори"1 клас

Тема. Основні та похідні кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування фарбами, пензлями, палітрою
Орієнтовне тематичне завдання«Три веселих гноми» (акварельні фарби ).
Мета. Ознайомити учнів з основними кольорами, які існують в природі,
           навчити утворювати похідні кольори; розвивати навички кольорового
           вирішення малюнка,увагу, уяву, фантазію; удосконалювати вміння
           роботи з фарбами; виховувати охайність, акуратність.
Обладнання: Малюнок-ілюстрація до казки; репродукції картин,
                        малюнки-заготовки для розфарбовування; фарби,
                        пензлик, палітра.
Хід уроку.
I.                   Вступна частина.
1. Організація навчання. Перевірка наявності інструментів та матеріалів і правильне розміщення їх на парті.
II. Основна частина.
1.                  Актуалізація опорних знань.
-                     Що ми малювали на минулому уроці?
-                     Що нового ви дізнались на минулому уроці?
-                     Що таке «Лінія горизонту»?
-                     Який ще новий термін ми вивчили?
-                     Які основні завдання композиції?
2.                  Оголошення теми і завдань уроку.
Тема нашого сьогоднішнього уроку «Основні та похідні кольори ».
-                     Сьогодні ми маємо познайомитись з основними кольорами, які існують в природі;
-                     Навчитися утворювати похідні кольори;
-                     Будемо малювати акварельними фарбами  протягом одного уроку.
3.                  Пояснення нового матеріалу.
-                     Сьогодні ми з вами помандруємо в природу. Погляньте на ці дві картини і скажіть чим вони відрізняються. (Графіка і живопис). Який вам більше подобається? Чому? (Колір)
-                     Робота з репродукціями картин відомих художників.
-                     Робота з підручником (аналіз репродукцій картин, дитячих малюнків).
-                     Гра «Впізнай предметний колір». (Вчитель називає предмет, а діти з заплющеними очима називають колір). Огірок, вишня, баклажан, гарбуз, лимон.  Так вони мають різні кольори, проте основних кольорів лише три: червоний, жовтий та синій. Основні кольори не можливо отримати при змішуванні інших. Решта кольорів –похідні, вони утворюються при змішуванні двох основних кольорів.
-                     …..за допомогою яких всі художники і ми з вами зможемо написати будь-яку картину шляхом змішування, поєднання, розтягування кольорів.
4.                  Підготовчі вправи
(вправляння дітей в змішуванні кольорів)
5.                  Робота в альбомах
-                     Є багато художників, які виконують ілюстрації до різних казок, оповідань, літературних творів. Вони називаються художниками ілюстраторами. Розгляньте репродукцію картини  Р. Лідберг «Гноми з оленями».  Сьогодні ми з вами спробуємо стати художниками ілюстраторами і теж намалюємо гномів. (Педагогічний малюнок).
-                     Яку ви знаєте  казку про гномів? (Бесіда про казку.)
6.                  Послідовне виконання малюнка вчителем.
7.                  Практична діяльність учнів.
III.             Підсумок уроку.
1.                  Демонстрування та аналіз дитячих малюнків.
2.                  Робота з демонстраційним матеріалом.
-                     Які кольори є основні?
-                     Які похідні? Чому?
-                      Назвіть похідні кольори.
-                     Назвіть на яких предметах існує «предметний» колір? (наприклад  лимон – жовтого кольору.)

Немає коментарів:

Дописати коментар