Стійкий розвиток

Свято, присвячене Міжнародному дню Землі

Добрий день всі гості: шановні батьки, діти, вчителі.Сьогодні у нас з вами свято. Багато свят є в нашому житті: Новорічні, 8 Березня, Травневі свята, День перемоги. Але всі їх можна об’єднати в єдине свято – День Матері-Землі. 
Людина на зорі своєї історії спорудила декілька незвичайні на ті часи споруди і назвали їх «сім чудес світу». Не багато і не мало. Ніби немає у Всесвіті нічого більш чудеснішого, ніж ці споруди. 
Ішли роки. Руйнувались рукотворні чудеса, а навкруги… А навкруги була велика і безсловесна природа. Вона мовчала, не могла повідомити самовпевненій людині, що чудес не сім, не сімдесят, а в сотні, в тисячі разів більше. Природа ніби чекала, коли людина сама про все здогадається. 
Сьогодні ми святкуємо свято Землі, яка страждає зараз від людського холоду, злоби, від необдуманих людських кроків, від знищення природи і знищення людей. Але допомогти планеті можемо і ми своїм добрим серцем і щирою любов’ю. 
Як говорив Джеральд Дарелл, ми отримали в спадок невимовно прекрасний і багатий сад, але біда наша в тому, що ми – погані садівники, що не засвоїли найпростіших правил садівництва. Зі зневагою ставлячись до цього саду, ми робимо це із благодушним самозадоволенням неповнолітнього, який шматує ножицями картину Рембрандта.



1-ий ведучий
Летить Земля у просторі космічнім,
Закутана у сяйво голубе,
І в русі цьому щохвилиннім, вічнім,
Життя розквітло буйно, як ніде.
2-ий ведучий
Бо ні жарка Венера, ні Юпітер, ні Сатурн
Так не вгадали біля Сонця більше пролетіть,
Щоб не було ні пекла, ані мертвих бур,
Лиш на Землі вдалось життю вціліть!
3-ій ведучий
На всій планеті у цей день весняний
Святкується щорічний День Землі.
І недаремно квітень буйнотравий
До цього дня прикрашує її.
Пісня «Послухай музику Землі» (відео)
 1-й ведучий
В переддень цього свята давайте, дорогі друзі, пройдемося стежками рідної землі, переглянемо ще раз її скарби, щедро даровані матінкою-природою. І наша перша подорож до лісу. Це особливий, безконечно добрий і щедрий світ, який не просить нічого і дає людям так багато!
Є просто храм,
Є храм науки,
А є ще храм природи,
З лісами, що тягнуть руки
Назустріч сонцю і вітрам.

Він святий у будь-який час року,
Відкритий для нас у спеку і ст
инь.
Заходь сюди, будь серцем чуйний,
Не погань його святинь.
(А. Смирнов)

2-й ведучий. Той, хто рубає дерево – скорочує власне життя – так кажуть у народі. Ми юні, нам жити на цій Землі, тож давайте садити дерева для себе, для своїх онуків і правнуків. Ще не пізно – посадіть біля річки калину, вербу, біля хати – яблуню.
 3-й ведучий. Вода – найпоширеніша на Землі речовина. Життя без неї неможливе. В Україні головними постачальниками води є такі річки як Дніпро, Дунай, Дністер, Південний Буг, Тиса, Прут та інші. Україна багата і на невеличкі річки, яких нараховується 63 тисячі. Саме в долинах малих річок проживає 90% населення України. Збереження і оздоровлення цих річок – одна з найгостріших проблем нашої молодої держави.
2-й ведучий
Наша Батьківщина – ненька Україна.
Адреса її – Європа, Земля.
Для Джона ж і Мері Америка мила,
Це їх батьківщина. Планета ж – одна!
3-й ведучий. Щоб зберегти нашу планету придатною для життя, міжнародна спільнота розпочала плідне співробітництво в економічній галузі в 50-60-х роках минулого століття. Протягом останніх років під егідою ООН створено десятки організацій, пов’язаних з охороною навколишнього середовища.
Навколишнє середовище 

Все - від старої сосни біля огорожі
До великого темного бору
.
І від озера до ставу -
Навколишнє середовище.

А ще й ведмідь, лось,
І кошеня Васьк
о либонь?
Навіть муха - ось це так! -
Навколишнє середовище.

(Л. Фадєєва)

1-й ведучий
Які ми різні – жовті, білі, чорні,
Із буйним чубом чи побриті…
Християни, іудеї, правовірні –
Нам на одній планеті жити!
 2-й ведучий.
З Великднем Вас і з святом Землі! Нам здається, що ця паралель – свято Землі й Великдень – не випадкова. Адже свято воскресіння  Христа знаменує для нас відродження віри, надії, любові у наших серцях. Свято ж Землі символізує щорічне відновлення Землі, дає надію на щасливе і заможне життя нашого народу, який самовіддано працює на ній.
3-й ведучий. ХХІ століття. Яким воно буде для нас, жителів планети Земля? Це залежить від нас із вами. Настав час керуватись у всіх своїх вчинках правилами екологічного гуманізму. Основна його ідея – ми з вами – лише частка природи, Космосу, законами і правилами якого ми повинні керуватись у повсякденному житті. Не владарювати над природою, а співпрацювати з нею, бути не царем природи, а її невід’ємною часткою.
Як же відзначати День Землі?
"Встав вранці, привів себе в порядок,
приведи в порядок свою планету "
"Маленький принц", Екзюпері
По-перше, необхідно очистити Землю від сміття, що накопичилось  за довгу зиму.
По-друге, можна посадити дерева, їх стає все менше і менше. Справа нехитра, але корисна!
По-третє, прибери біля своєї річки.
По–четверте не сміти. Тобі ж також тут жити.
 Зустрічаються дві планети. Одна іншу запитує:
- Як у тебе справи?
- Так от, люди завелися ...
- Не переживай, швидко пройде.
Так навіщо ж потрібно це свято  - День Землі?
Щоб і ми жили довго, і Землі проблем робили менше ...
 1-й ведучий
Усі однаково ми плачем, сміємося,
Усім потрібен кисень і вода.
Поляк, іспанець, українець – зберемося!
І збережем планету – бо вона одна!
Відео «Вся земля цвіте прекрасним райським садом»
2-й ведучий
То ж бережіть планету, діти,
ЇЇ озон, річки, сади, ліси…
Щоб проліскам з онуками радіти
І випити джерельної води!
3-й ведучий.
І як би не склалось, де б ми не бували –
У мандрах, в далекім краю.
Та серцем синівським щоб не забували
Про неньку – Вітчизну свою!
У праці красива, у пісні натхненна,
І люд роботящий у селах, в містах.
Хай Богом ранима і благословенна
Пребуде земля Українська в віках!
Катя Бойко – пісня Земле ти моя – відео

Робота учнів на пришкільній території «До доброї справи долучаємось разом»

Що робить нашу Землю щасливою?

Мета: познайомити учнів і продемонструвати підручник «Моя щаслива планета»; формувати поняття природних ресурсів на планеті Земля, створити дружню атмосферу для відпрацювання навичок роботи в парі; формувати в учнів уміння аналізувати та робити висновки; викликати інтерес до розумного використання природних багатств; виховувати почуття любові до рідної землі, відповідальне ставлення до збереження довкілля.

Обладнання: ілюстрації; фотографії краєвидів природи, мікрофон, підручник, зошит, аркуші паперу (А-4) з завданнями.


Хід уроку

Ι . Організаційний момент.

1. Привітання

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, земле прекрасна!

Доброго ранку, дерева квітучі!

Доброго ранку, квіти пахучі!

Доброго ранку, птахи галасливі!

Доброго ранку, діти щасливі!

Ι Ι .Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

1. Робота з віршем

- Діти , я пропоную вам прослухати вірш.

Земля нам усміхається квітками,

Дарує всім любов, тепло й красу.

А квіточки своїми пелюстками

Дзвінку збирають вранішню красу

Прозору й чисту, ніжну і тремтливу.

Що Всесвіт відбивається у ній.

І стільки є тут мудрості і дива,

Лиш придивись, прислухайся, постій...

І ти почуєш, що Земля співає

І музика ця трепетна й жива.

Мелодія у серце проникає,

Чарівні звуки... Зайві тут слова.

І ти побачиш незбагненну казку

У квітах, в травах, в небі, у струмку.

Поглянь навколо! Подивись, будь ласка,

На дивовижну і дзвінку красу.

Постій тихенько, прикипи душею

До ніжних звуків, світлої краси.

Ти нерозривний з рідною землею

І диво це у серденьку неси

Усе життя, бо це твоя країна,

Вітчизна мила, це твоя Земля!

Найкраща в світі, рідна Україна

До твого серця щиро промовля.

2. Слово вчителя

 Немає мабуть в світі людини, яка б не любила свою рідну землю та свій

рідний край. Адже наша планета – це наша рідна домівка, домівка в

якій ми живемо. Ми дійсно любимо її родючу землю, моря, зелені

верховини гір, широкі степи, дрімучі ліси, тихі озера та швидкоплинні

ріки. І тільки від нас залежить , якою буде ця домівка!

3. Перегляд демонстраційного матеріалу ( див. додаток 1,2)

 Помилуйтеся красою природи, що зображена на репродукціях,

фотографіях.

 Людина приходить у світі і отримує усе це безкоштовно, всі ці

багатства, неоціненні дари: землю, води, багатства надр, гори і ліси,

квіти і щедрі плоди землі, що годують нас.

4. Оголошення теми і завдань уроку

 Ми сьогодні познайомимося з новим курсом – предметом «Моя

щаслива планета», на якому ми будемо практично вчитися

заощаджувати природні ресурси, раціонально їх використовувати. Ми

шукатимемо відповіді на питання:

1. Чому на тілі Землі з’явилися страшні рани і шрами?

2. Навіщо Земля намагалася привернути увагу людей до своїх проблем?

3. З якою метою екологи почали захищати Землю?

Ι Ι Ι. Вивчення нового матеріалу

1. Постановка проблеми

- Чи можете ви дати відповідь на це питання:

«Що робить нашу Землю щасливою?»

- Так , справді , щоб наша Земля була щасливою, нам з вами потрібно не

шкодити планеті, заощаджувати її ресурси, дбати про своє майбутнє та долю

майбутніх поколінь мешканців Землі.

2. Знайомство з підручником с.7.

2.1. Слово вчителя

- Перед вами лежить підручник « Моя щаслива планета». Автори

О.І. Пометун, О.В. Онопрієнко, А.Д. Цимбалару уклали зміст предмету,

який поведе тебе шляхами збереження довкілля. Вивчаючи його , ти

дізнаєшся, як треба діяти, щоб дбати про нашу Землю та використовувати її

багатства розумно, навчишся досліджувати власний спосіб життя, оцінювати

свої вчинки та робити спроби діяти по – новому – так, щоб бути впевненим:

ресурсів нашої планети буде достатньо для всіх на багато років.

2.2. Діти знайомляться з підручником

2.3. Робота з текстом с.7-8

- Вчитель читає текст з підручника.

3. Інтерактивна вправа « Мікрофон»

Вчитель. Складіть запитання за змістом тексту , починаючи зі слів: «Чому..?»,

« Навіщо..?», « З якою метою..?», «Якими були наслідки..?», « Що буде,

якщо..?»

Постав запитання однокласникам, ніби беручи у них інтерв’ю, як журналіст.

Можливі варіанти запитань:

- Чому раділа Земля?

- Навіщо люди виплавляли метал, будували гігантські заводи?

- Якими були наслідки діяльності людини?

- Як Земля намагалася привернути до себе увагу людей?

- Хто прийшов на допомогу Землі?

4. Практична робота. Робота в парах.

- Разом з сусідом по парті поміркуйте, які природні ресурси потрібні

людині для задоволення життєвих потреб?

Складіть невеличкий перелік таких потреб.

 Як людина забезпечує ці потреби?

 Які можливості для їх задоволення дарує тобі наша планета Земля?

 Які, на твою думку, потреби є у Землі? (Відповіді дітей).

Висновок: напевно ви зрозуміли, що людині для щасливого життя потрібні

синє небо, чисте повітря, різноманіття рослин, кришталеві джерела і річки –

щаслива і задоволена планета.

Але як же ми, люди поводимся у природі? Пропоную переглянути фото із

наслідками людської діяльності.(див. додаток 3,4)

5.Творче завдання

Дітям пропонується намалювати свою щасливу планету і написати свої

пропозиції, що треба для того , щоб Земля посміхалася.

Щаслива планета – це здорові люди.

Щаслива планета – це чисті ставки , річки, моря.

Щаслива планета – це зелені ліси, квітучі міста.

Щаслива планета немає сміття.

Щаслива планета – це чисте повітря.

Щаслива планета – це дружба всіх народів.

Щаслива планета – це спів пташок.

Щаслива планета – це планета для тварин і рослин.

6. Презентація малюнків

 Діти демонструють свої малюнки та прикріплюють на дошку.

IV. Робота з підручником

1. Практична робота. Робота в парах.

 Разом із сусідом по парті оберіть і відмітьте знаком «V» ті дії людей,

що роблять нашу планету щасливою.

Забруднення

повітря викидами

з труб

Економне

споживання води

Користування

електромобілем

Очищення

джерел і річок

Вирубування лісів Виливання

Насаджування

дерев

Спалювання

сміття

Використання

сонячних батарей

замість

спалювання

нафти чи газу

Вторинне

використання

паперу

Зупинка всіх

електростанцій

Використання

сучасної зброї

Купівля хутряних

виробів

стічних вод

фабрик у річку

Знищення

бур’янів

хімічними

речовинами

Дружба між

людьми на

планеті

Вимикання

електричних

приладів, якими

не користуються

Учні зачитують відповіді і порівнюють свої припущення з думками

однокласників («живе» обговорення результатів співпраці)

V Підсумок уроку

1. Бесіда

Закінчіть ці рішення:

 Щоб повернути обличчю планети посмішку, я хочу «……….»

 Для цього я можу «…………»

 Які почуття ви відчували під час роботи?

 Які враження у вас виникли?

2. Домашнє завдання

- Запишіть у зошит продовження речень із попереднього завдання.

Поділіться з батьками одержаної на уроці інформацією, покажіть малюнки.

Немає коментарів:

Дописати коментар