Демократична школа


Загнутый угол: 15 хв.
Загнутый угол: 3 клас
Загнутый угол: Тема уроку 
Власні і загальні іменники. Написання власних іменників із великої букви.

Вправа Хто я?




                              
Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою
Учень:
o   Ідентифікує себе як особистість
o   З повагою ставиться до оточуючих
o   Вільно висловлює свою думку
o   Поважає думку інших

Інструкція до проведення
1.     . На серединці квіточок учні пишуть своє ім’я. На пелюсточках – відповідь на запитання «Хто я?» (стать, роль в сім’ї, школі, місце проживання, хоббі і т.д.) .
2.     За Конвенцією ООН про права дитини (версія для дітей) учні колективно аналізують, які з прописаних характеристик можуть бути пов’язані із правами дитини .
3.     Квіточки наклеюють на стилізовану галявину.
Питання для обговорення
·        Які іменники звучали частіше: власні чи загальні?
·        Що учні дізналися одне про одного?
·         Які характеристики особистості співвідносяться з правами дитини?

Підсумок за результатами проведення вправи
 Всі люди різні, але рівні, вони мають однакові права незалежно від біологічних чи соціальних характеристик особистості.

Загнутый угол: 15-20 хв.
Загнутый угол: 3 клас
Загнутый угол: Тема уроку 
Яке значення води в житті людини? Як людина використовує властивості води?

Вправа Закривай міцніше кран, щоб не витік океан»




                              
Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою
Учень:
o   Розуміє значення води в природі
o   Знає основні правила економного використання води та усвідомлює важливість їх застосування  на практиці
o   Вільно висловлює свою думку
o   Поважає думку інших
o   Робить висновки

Інструкція до проведення
1. Обговорення.
2. Робота в групах. Кожна група на аркуші паперу створює (малює) плакат, що закликає до економного використання води.
3. Презентація роботи груп.
4. Оформлення загального плакату «Закрути міцніше кран, щоб не витік океан»
Питання для обговорення
·        Чому вода є важливою для життя та виживання?
·         Якою має бути вода, щоб бути корисною?
·        Чи всі люди на планеті Земля мають доступ до чистої води, чому?



Підсумок за результатами проведення вправи

Підведення до розуміння того, що кожна людина є частиною планети і її навіть невеличкі дії впливають на стан навколишнього середовища, тому кожна людина відповідає за збереження ресурсів. Охорона навколишнього середовища, зокрема водних ресурсів, сприяє забезпеченню прав людини, наприклад, права на виживання, яке є у кожної людини.

































Загнутый угол: 25 хв.
Загнутый угол: 3 клас
Загнутый угол: Тема уроку 
Задача з даними, які перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість.

Вправа Ощадливий споживач»




                              
Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою
Учень:
o   Володіє основними термінами і поняттями
o   Вільно висловлює свою думку, аргументує її
o   Поважає думку інших
o   Робить висновки

Інструкція до проведення
1. Обговорення. Пригадайте і назвіть економічні прислів’я та приказ­ки, які ми вчили.
Спершу треба розсудити, а тоді купити.
Живи не як хочеться, а як можеться.
Запас біди не чинить.

2. Робота в групах. Гра «Сімейний бюджет».У грі беруть участь 4 команди. Учитель пропонує взяти  номерок, на зворотному боці якого намальована квітка, і зайняти свої місця відповідно до назви квітів.
Учитель: Отже, у нас утворилось 4 сім’ї: Волошенки, Ромашенки,  Тюльпанченки та сім’я Трояндових.
Перший конкурс. «Сімейне партнерство у творчості»
Учитель: Увага! Завдання!
Намалюйте сімейний портрет за визначений час (наприклад, за 5 хв). Та команда, яка швидше виконає завдання, виграє і заробить  гроші-бали:
I   місце - 50 балів;                   III місце - 30 балів;
II      місце - 40 балів;                IV місце - 20 балів.
(Лунає весела мелодія.)
Другий конкурс. «Достаток починається з бережливості»
Учитель: У народі кажуть: «Хто дбає  —  той і має».
Уявіть, що у ваших сім’ях щось розбилося (ваза, чашка чи ін.). Що б ви зробили? (Розбиту вазу можна склеїти, викинути чи купити іншу.)
Учитель: Увага! Завдання!
За сигналом розкрийте конверти і складіть предмет з частин. Та команда, що швидше виконає завдання, дізнається, який предмет роз­бився і заробить відповідні бали.
(Кожна команда отримує конверт, у якому розрізані малюнки чайника, чашки, вази і тарілки.)
І місце - 50 балів;                       III місце - ЗО балів;
II місце - 40 балів;                      IV місце - 20 балів.
Третій конкурс. «Потреби»    
Учитель:Кожна людина чогось потребує у житті. Є потреби життєво-необхідні, а є потреби, без яких можна обійтися. Хтось може
дозволити собі купити розкішні, дорогоцінні речі, а комусь і на хліб не вистачає. У кожної сім’ї  різний достаток.
Увага! Завдання! У конвертах - малюнки речей, які потрібні лю­дині. Вам потрібно вибрати 5 найнеобхідніших речей і обґрунтувати свій вибір (за 2 хв).
Орієнтовні набори малюнків:
Телевізор, хліб, гроші, одяг, авто­мобіль.
Стіл, будинок, пароплав, черевики, булочка.
Торт, батон, телевізор, комп’ютер, одяг.
Комп'ютер, торт, одяг, косметика, стіл.
За правильну і повну відповідь ви отримаєте бали.
Iмісце — 50 балів;             III місце  —  ЗО балів;
IIмісце — 40 балів;            IV місце — 20 балів.
Учитель: Додаткове завдання! На якій потребі треба зупинити­ся бабі з української народної казки «Про липку і зажерливу бабу». Назвіть потреби баби. (Кінь, хата, худоба і птиця, гроші, щоб усі боя­лися.)
Та команда, яка дасть відповідь першою, — заробить 50 балів.
Четвертий конкурс. «Прибутковий»
Учитель: Щоб поповнити сімейний бюджет, можна зробити щось своїми руками і продати. От зараз ми і подивимось, на скільки балів поповняться бюджети наших сімей.
Увага! Завдання! Участь у конкурсі беруть мами. Хто швидше виріже витинанку, той переможе та заробить відповідну кількість балів.
I   місце — 50 балів,
II   місце — 40 балів,
III  місце — ЗО балів,
IV  місце  —  20 балів.
Учитель: Оскільки ви будете працювати з гострими предмета­ми, пам’ятайте про техніку безпеки. Не забудьте про конкуренцію: вироби мають бути охайними і гарними, швидко виконаними.
Учитель: Додаткове завдання! А ще гроші можна заробити, допомагаючи батькам. У цьому конкурсі беруть участь діти. Ви повинні якнайшвидше прибрати сміття. Діти прибирають і відповідно зароб­ляють бали.
І місце  —  20 балів;                     III місце  —  10 балів;
ІІ місце— 15 балів;                       IV місце  — 5 балів.

Питання для обговорення
·        Що таке бюджет?
·        З чого складається сімейний бюджет?
·        З чого починається достаток?
·        З чого можуть складатися витрати?
·        Що таке життєво-необхідні потреби?
·        Що таке прибуток?
·        На чому можна заробляти гроші?


Підсумок за результатами проведення вправи

Підведення до висновку про важливість рівного доступу до прав людини.















Загнутый угол: 20 хв.
Загнутый угол: 3 клас
Загнутый угол: Тема уроку 
Творчість Всеволода Нестайка. Дружба – це найбільший скарб. В. Нестайко «Просто Олесь друг»

Вправа Вчись дружити




                              
Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою
Учень:
o   Ідентифікує себе як особистість
o   З повагою ставиться до оточуючих
o   Вільно висловлює свою думку
o   Поважає думку інших

Інструкція до проведення
1.Створіть приємну спокійну атмосферу з приємною музикою.
 2. Спитайте у дітей, які чарівні казкові предмети вони знають. Після того, як дівчата та хлопці назвуть кілька, поясніть, що вони зможуть зараз приміряти чарівні окуляри та відчути себе іншими людьми. А якими людьми – вирішить жереб.
3. Попросіть дітей мовчки витягнути з капелюха рольові картки. Після цього поясніть їм, що вони не повинні нікому показувати картки.
4. Запросіть усіх сісти, де кому зручно, й уважно прочитати рольові картки.
5. Далі попросіть хлопців та дівчат починати перевтілюватися в ролі. . Роздайте дітям різноманітні окуляри, щоб допомогти їм увійти у роль. 
6. Зверніть їх увагу, що важливо не виконувати роль, а вийти та представити, як це бути іншою людиною. Як це – відчувати себе іншою людиною? Наприклад, чи зможуть вони скористатися сходами? Бути успішними на уроках? Спілкуватися з однолітками? тощо.
7. Перебування в окулярах (7 хв.).
8. Спільне обговорення.
 Ролі:
Ви – дитина з альбінізмом (уродженою відсутністю пігменту шкіри, волосся, райдужки ока, тобто у вас біла шкіра, біле волосся, білі очі. Вам не можна перебувати на сонці, у вас поганий зір).
Ви – дитина з порушеннями опорно-рухового апарату, пересуваєтеся на візку. Ви – дитина з порушеннями опорно-рухового апарату, пересуваєтеся на милицях.
Ви – дитина з порушеннями зору, нічого не бачите.
Ви – дитина з порушеннями слуху, нічого не чуєте.
Ви – дитина з дислексією (ви сприймаєте кожне слово під час читання окремо і не зв’язуєте з іншими словами, тому неправильно розумієте будь-який прочитаний текст; читаєте з граматичними помилками: помиляєтеся в закінченнях, неправильно відмінюєте слова, змінюєте відмінкові закінчення тощо).
Ви – дитина з порушеннями пам’яті (ви не можете запам’ятати вірш, правила, таблицю множення, формули тощо).
 Ви – дитина з мовною вадою (заїкання).
Ви – дитина з карликовістю (нанізмом), ваш зріст 98 см.
Ви – дитина з надможливостями до засвоєння, запам’ятовування та застосування знань, усі предмети даються вам легко.
Ви – дитина з аутизмом, ви уникаєте спілкування з людьми (від спілкування вам стає по-справжньому погано), ви любите самотність.
Ви – гіперактивна дитина, надмірно енергійна й рухлива, з порушеннями уваги.
Ви – дитина-гот, одягаєтеся у чорний колір, слухаєте певну музику, мало спілкуєтеся з усіма.
Ви – дитина, що переїхала з іншої країни, ви погано володієте українською мовою, постійно робите помилки у мовленні, плутаєте слова тощо.

Питання для обговорення

·        Як ви почувалися під час прогулянки класом, школою «в окулярах»?
·        Що було найважчим? Кумедним? Що лякало? Що бентежило? Що розчарувало?
·        Що найбільше здивувало під час вправи?
·        Чи знаєте ви когось, хто не схожий на інших?
·        Яку реакцію вони викликають в інших?
·        Подивіться на навколишнє середовище в будівлі та на вулиці поблизу, чи придатні вони для всіх людей?
·        Що наша школа може зробити для сприяння рівності і гідності усіх людей?
Підсумок за результатами проведення вправи
 Всі люди різні, але рівні, вони мають однакові права,  незалежно від біологічних чи соціальних характеристик особистості.


Немає коментарів:

Дописати коментар